Jak dodržovat nízkosacharidovou dietu na cestách?

Přizpůsobit dietu dovolené, nebo dovolenou dietě? Tato otázka se v hlavě mihne každému cestovateli, který se snaží dosáhnout pomocí nízkosacharidové diety postavy snů. Cestování s dietou je ve skutečnosti velmi jednoduché – stačí zabalit proteinové potraviny a vyrazit. Ušetříte na hotelové stravě a ani během dovolené nesejdete ze své hubnoucí cesty.

Předtím, než vyrazíte na cesty, je dobré si zodpovědět následující otázku – užijete si dovolenou i bez ochutnávání tamních specialit? Při cestování a dovolených je hlavním cílem užít si cizí prostředí, krásu měst a přírody, poznat novou kulturu a odpočinout si. K tomu místní lahůdky samozřejmě patří. Jestliže už dopředu víte, že pro vás kvůli tomu bude dovolená ochuzená, nechte začátek diety až po návratu. Neznamená to, že si během cestování dopřejete „rozlučku s jídlem“, naopak zkuste začít jíst zdravěji, zvyšte porce zeleniny, příjem tekutin a jezte pravidelně 5x denně. Pokud se začnete pravidelnému režimu učit už před začátkem diety, hubnutí pro vás bude o to snadnější.

Jak na to, pokud už nízkosacharidovou dietu držíte?

Klíčové pro vás je, v jaké fázi diety se právě nacházíte. Pokud s keto dietou teprve začínáte, první fáze bývá ta nejtěžší s nepřísnějším jídelníčkem. Než se nastartuje ketóza a přijde vlna energie a dobré nálady, můžete se cítit unavení. Bude vás v takovém případě dovolená bavit? Na druhou stranu vám cestování může pomoct a během celého dne zážitků nebudete mít čas myslet na jídlo a chutě. V první fázi je důležité dodržovat jídelníček a jíst pouze speciální keto jídla. To nejjednodušší, co můžete udělat, je vzít si na dovolenou své jídlo. Ušetříte tak za hotelovou stravu a nebudete mít hlad, protože budete mít něco dobrého vždy po ruce.

V dalších fázích, kdy postupně zařazujete do jídelníčku „normální“ potraviny, si dovolenou užijete mnohem více. Od druhé fáze už můžete jíst jedno normální jídlo denně a lze se tak najíst i v restauraci. I zde je však potřeba dodržovat povolené potraviny, doporučujeme si už předem udělat průzkum nabídky jídel. Vhodný je například kuřecí prsní steak se zeleninovým salátem nebo vývar z kostí. Třetí fáze nízkosacharidové diety je na cestování bezproblémová, protože smíte už dvě normální jídla denně. I v této fázi je dobré se na stravování předem připravit a inspirovat se recepty na proteinová jídla, která by vám mohli v restauraci uvařit. Vždy dbejte na pitný režim, pravidelnost v jídle a dostatečné množství povolené zeleniny. Pokud si s něčím nebudete jistí, poraďte se před cestou se svým výživovým poradcem.

Mnoho lidí se mylně domnívá, že nízkosacharidová dieta znamená pouhé vyřazení sacharidů ze stravy. To je však jen jedno z pravidel. Aby bylo hubnutí účinné a hlavně zdravé, je potřeba zvýšit příjem bílkovin, povolené zeleniny, jíst pravidelně a dodržovat pitný režim.

Pustit se do keto diety na vlastní pěst se nemusí vždy vyplatit, při nesprávném poměru živin v naší stravě jsou přetěžovány ledviny a může dojít k úbytku nejen podkožního tuku, ale také svalové hmoty. Keto dieta, jako jedna z mála hubnoucích metod, zajistí díky správnému jídelníčku dostatečnou výživu svalů, proto ze svalové hmoty neubývá, což je častým negativním vedlejším účinkem mnoha jiných diet.

A co aktivní dovolená?

Pokud jedete na hory, na kola či na jinou aktivní dovolenou, bílkoviny navíc se vám budou hodit. Speciální keto produkty, které vám dodají správnou výživu na celý den, se více než hodí, nebudete se muset „cpát“ nezdravým smaženým jídlem z kiosku a nakonec i ušetříte. Na svačinu „v terénu“ si s sebou zabalte tyčinky, vafle, hotový chléb, fuet a chorizo. Skvěle zasytí také koktejly nebo proteinové polévky, které stačí zalít vodou a připravit jako rychlý oběd po návratu, nebo vzít do termosky či shakeru s sebou. Pokud víte, jak na to, dodržování nízkosacharidové diety na cestách vám nebude dělat žádný problém! Domů se vrátíte nejen odpočatí, ale také o krok blíž vaší dokonalé postavě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *